آنچه سلامت زنان شاغل را تهدید می کند

آنچه سلامت زنان شاغل را تهدید می کند

آنچه سلامت زنان شاغل را تهدید می کند

تنش شغلی ، یکی از مهم ترین عوامل بروز بیماری های قلبی است.

این تنش می تواند به افزایش وزن و پر فشاری خون و چربی بالای خون منجر شود که در دراز مدت اثر بسیار بدی روی سلامت انسان ها دارد.

 

زنان بلند پرواز با مشاغل دشوار ، ۲ برابر زنان دیگر به حمله قلبی دچار می شوند.

این زنان که شرایط دشوار و پر تنشی را پشت سر می گذارند ، ۲ برابر بیشتر در معرض خطر سکته ، فشار خون بالا و حمله قلبی قرار دارند.

 

در پژوهشی که روی ۱۷ هزار و ۴۰۰ زن ( ۵۰ تا ۶۰ ساله ) شاغل انجام شد ، مشخص گردید زنانی که فشار کاری بسیار بالایی دارند و فرصت چندانی ندارند تا بتوانند از مهارت ها و توانایی های خود استفاده کنند ، ۴۰% بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حتی جراحی قلب قرار دارند و احتمال جراحی های قلبی هم در این زنان ۴۳% بیشتر است.

 

این در حالی است که بیشتر ، پزشکان تصور می کردند که ابتلا به سکته در اثر فشارهای کاری مختص مردان است ، اما آخرین بافته ها در این مورد – که در مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون انجام شده است – نشان می دهد که زنان نیز به همین اندازه در معرض خطر قرار دارند ، به ویژه این که آن ها مسئولیت کار داخل خانه و بچه ها را نیز بر عهده دارند.

 

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ، توصیه هایی را برای رفع خستگی زود هنگام در زنان شاغل دارد که شما را با آن ها آشنا می کنیم :

 

_ زنان شاغل علاوه بر انجام کار در خارج از منزل ، باید وظایف مادری را ایفا کنند و علت عمده خستگی زنان شامل کم خونی ، کم کاری تیروئید ، عفونت دستگاه اداری ، مصرف کافئین زیاد ، برنامه غذایی نامناسب ، کم خوابی ، بیماری های قلبی و تنش است.

 

_ زنان در صورت ابتلا به کم خونی – با تشخیص پزشک – می توانند در کنار توصیه های دارویی ، با مصرف غذاهایی هم چون اسفناج ، کلم بروکلی و گوشت مشکل خستگی را در کمتر از ۳۰ روز رفع کنند.

 

_ اگر افراد به طور معمول کم کار یا به افسردگی دچار شده اند ، ممکن است تیروئید کم کار داشته باشند که در این صورت ، می توانند با مراجعه به پزشک ، به رفع مشکل خود کمک کنند.

 

_ بی نظمی و کمبود خواب نیز از دیگر عوامل بروز خستگی است.

 

_ مصرف کافئین زیاد و برنامه غذایی نامناسب می تواند سبب بروز خستگی زودرس در زنان شود ، هم چنین استفاده از قهوه ، شکلات و نوشابه ، به سبب کاهش دریافت کالری ، می تواند در بروز خستگی موثر باشد.

 

_ توصیه می شود که زنان با خوردن غذاهای سبک در شب و تنظیم ساعت خواب ، به شادابی خود در محیط خانه و اجتماع کمک کنند.

 

گردآوری: سایت آموزش آسان

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

آموزش روتوش عکس با برنامه کم حجم (کلیپ)

قبل از خرید حتما مطالعه کنید این آموزش با گوشی قابل استفاده نیست و برنامه ...