فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟ کلسیم را عموما می شناسید و می دانید که در استخوان ها وجود دارد و کمبود آن موجب پوکی استخوان می شود و اطلاع دارید که کلسیم به میزان فراوان در شیر وجود دارد ، پس چرا زنان میان سال و مسن ما با وجود اطلاع از این مساله مبتلا به پوکی استخوان می شوند ؟ این حقیقت نشان می دهد که باید بیشتر در مورد کلسیم بدانیم و منابع دیگر آن را بهتر بشناسیم.

کلسیم ، فراوان ترین مینرال موجود در بدن است ، بدن ما تقریبا یک کیلوگرم کلسیم دارد ، البته در افراد مختلف با استخوان بندی متفاوت ، مسلما این میزان فرق می کند ، بیشتر کلسیم در استخوان ها و دندان ها نشسته است و تنها یک درصد آن در بقیه بدن وجود دارد که همین یک درصد اعمال زیادی انجام می دهد ، مثلا انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود کلسیم است ، احتمالا می دانید که کمبود کلسیم و ویتامین D می تواند به مرور دندان ها را نرم کرده و آنها مستعد پوسیدگی و بیماری های لثه کند بنابراین اگر فرزندتان نمی خواهد یا نمی تواند شیر مصرف کند باید نگران دریافت کلسیم کافی برای ساخت دندان ها و لثه های سالم باشید.

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

طبق استاندارد جهانی سال 2013 میزان کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف در کودکان یک ساله ( 500 میلی گرم در روز ) یا معادل 2 لیوان شیر ، در کودکان 4-8 ساله ( 800 میلی گرم در روز ) یا معادل 3 لیوان شیر و افراد 18 – 9 ساله ( 1300 میلی گرم در روز ) یا معادل 4 لیوان شیر در روز است ، بیشتر افراد برای دریافت نیاز روزانه کلسیمشان به لبنیات و شیر تکیه می کنند اما اگر فرزند شما طعم و مزه شیر را دوست نداشته باشد یا حتی به آن حساسیت داشته باشد ، راه های زیادی برای افزایش کلسیم دریافتی وجود دارد.

شکلات داغ به کودک ندهید : پنیر و دیگر محصولات لبنی هم کلسیم دارند ، گاهی اوقات امتناع کودک از خوردن شیر تنها به دلیل طعم و مزه آن است بنابراین می توانید شیر کاکائو یا شیر موز را امتحان کنید یا از دوغی که حاوی کلسیم است ، استفاده کنید.

استفاده از شکلات داغ برای ترغیب کودک به مصرف شیر یک اشتباه بزرگ است ، صرف اینکه کودک دوست ندارد شیر بخورد به این معنا نیست که دیگر محصولات لبنی را هم نمی خورد پنیر ، ماست پودینگ ، برنج هم حاوی کلسیم هستند در واقع 300 گرم پنیر اندازه 1600 گرم شیر کلسیم دارد.

از مکمل ها استفاده کنید : استفاده از مکمل های مخصوص نیز راهی دیگر برای رساندن کلسیم کافی به بچه ی بهانه گیر است که از مصرف شیر طفره می روند ، یک مکمل می تواند به یک فنجان آبمیوه تا 500 میلی گرم کلسیم اضافه کند ، البته قبل از استفاده ، حتما به طور دقیق راهنمای روی بسته مکمل را بخوانید.

توجه داشته باشید میزان کلسیم موردنیاز روزانه برای افراد به سن آنها وابسته است و در صورت دریافت کلسیم اضافه ، بدن افراد آن را دفع می کند.

 

وبسایت آموزش آسان را بخاطر بسپارید 🙂

منبع : تله تکست شبکه سه سیما

x

این مطلب را نیز بخوانید

آموزش روتوش عکس با برنامه کم حجم (کلیپ)

قبل از خرید حتما مطالعه کنید این آموزش با گوشی قابل استفاده نیست و برنامه ...