ضد درد ها و ساخت عضله در سالمندان

ضد درد ها و ساخت عضله در سالمندان

ضد درد ها و ساخت عضله در سالمندان

پژوهش ها نشان می دهد که استفاده مداوم از استامینوفن یا ایبو پروفن در تمرینات استقامتی شانس پاسخ گویی عضلات را به این نوع تمرینات بیشتر کرده و باعث افزایش ساخت عضله در افراد مسنتر می شود.

ضد درد ها و ساخت عضله در سالمندان:

در این آزمایش که در طول 12 هفته تمرین کششی – استقامتی زانو ، 3 بار در هفته به مدت 15 تا 20 دقیقه انجام می شد ، 36 زن و مرد بین سنین 60 تا 78 ساله ، ایبو پروفن ، استامینوفن یا دارو نما دریافت کردند ، درست شبیه آن چه خود افراد برای کاهش درد روزانه مصرف می کنند.

دکتر می گوید : ” ما 1200 میلی گرم در روز ایبو پروفن و 4000 میلی گرم در روز از استامینوفن را که معادل حداکثر دوز بدون نسخه این دارو هاست به نمونه ها تجویز کردیم.

عضلات گروه گیرنده ایبو پروفن 60 تا 40 درصد نسبت به گروه دارو نما بزرگ تر به نظر می آمد.

به علاوه مقاومت عضلات این گروه نیز نسبت به گروه کنترل بیشتر شده بود “.

او هم چنین ادعا می کند که عضلات نمونه های گروه استامینوفن 13% و گروه ایبو پروفن 11% افزایش حجم نسبت به 9 درصد افزایش حجم در گروه کنترل برخوردار بود ، به علاوه ، مقاومت عضله گروه ایبو پروفن 30% و گروه استامینوفن 28% و گروه دارو نما 23% در پایان بررسی اضافه شده بود.

این یافته ها تا حدی تعجب برانگیز است ، زیرا در یک بررسی دیگر که توسط گروه دکتر انجام گرفته بود ، سنتز پروتئین در یک دوره 24 ساعته در افراد دریافت کننده این دو دارو با مهار مسیر cox سیر منفی را از خود نشان داده بود.

محققان هم اکنون در حال انجام دادن بیوپسی از عضله افراد شرکت کننده در این آزمون و در بازده زمانی 3 ماه قبل و بعد از انجام دادن تمرینات استقامتی هستند تا به مکانیزم اثر این دارو ها بر ساخت عضله بیشتر پی ببرند.

تمرینات منظم ورزشی و قدرتی می تواند مجموع ساختار عضلانی را در افراد سالمند و جوان افزایش دهد.

یافته های این بررسی در گرد همایی سالانه انجمن فیزیولوژی آمریکا ارایه و منتشر شده است.

 

وبسایت آموزش آسان را بخاطر بسپارید 🙂

منبع : تله تکست شبکه سه سیما

x

این مطلب را نیز بخوانید

آموزش روتوش عکس با برنامه کم حجم (کلیپ)

قبل از خرید حتما مطالعه کنید این آموزش با گوشی قابل استفاده نیست و برنامه ...