بیماری آلزایمر چیست؟ آیا درمان دارد؟

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر چیست؟

آلزایمر چیست؟ آلزایمر بیماری مغزی است که سبب از میان رفتن یاخته های عصبی مغز می شود.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت ، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا جایی پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را نیز فراموش می کند ، متاسفانه بیماری آلزایمر درمانی ندارد ، اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد .

یافته های جدید

1 . آرتروز از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند : دانشمندان اعلام کردند ، پروتئینی به نام ” GM – CsF ” که بر اثر روماتیسم و آرتروز در بدن  ایجاد می شود ، پروتئینی علیه بیماری آلزایمر است و از پیشرفت بیماری آلزایمر در بدن جلوگیری می کند .

محققان در این پژوهش این پروتئین ها را به موش هایی که در حال از دست دادن حافظه شان بودند ، تزریق کردند و نتایج بسیار خوبی به دست آوردند .

2 . انسولین ، امیدی برای درمان آلزایمر : متخصصان می گویند که می توان از دوز پایین انسولین برای بهبود نشانه های آلزایمر استفاده کرد .

انسولین می تواند فعالیت 4 پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر را سرکوب کند .

در مطالعه جدید معلوم شده است که یکی از این 4 پروتئین با ترکیب ” بتا آمیلوئید ” که عامل اصلی بروز آلزایمر شناخته شده است ، ارتباط دارد .

بتا آمیلوئید ترکیب اصلی موجود در پلاک های مولد آلزایمر است .

3 . سالمندان تحصیل کرده کمتر آلزایمر می گیرند :

دانشمندان روی مغز 872 داوطلب بررسی کردند و دریافتند که تحصیلات طولانی تر سبب می شود که افراد راحت تر تغییرات مغزی را تحمل کنند و کمتر زیر تاثیر این تغییرات قرار بگیرند .

این پژوهش هم چنین نشان داد که در ازای هر یک سال تحصیلات بیشتر ، احتمال ابتلا به آلزایمر 11% کاهش پیدا می کند .

4 . یادگیری زبان خارجی از آلزایمر جلوگیری می کند : دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی ، می تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز بیماری آلزایمر کمک کند .

کسانی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند ، به طور میانگین 4 سال دیر تر به آلزایمر مبتلا می شوند .

 

وبسایت آموزش آسان را بخاطر بسپارید 🙂

منبع : تله تکست شبکه سه سیما

x

این مطلب را نیز بخوانید

آموزش روتوش عکس با برنامه کم حجم (کلیپ)

قبل از خرید حتما مطالعه کنید این آموزش با گوشی قابل استفاده نیست و برنامه ...