این مواد غذایی را بخورید تا جوش نزنید

جوش

این مواد غذایی را بخورید تا جوش نزنید

گردو 

گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می رسد این آنتی اکسیدان قوی تاثیر پیش گیرانه ای روی پیدایش آکنه ها دارد ، به دلیل اینکه سلنیوم از سلول ها در مقابل ضایعات التهابی مراقبت و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند ، این آنتی اکسیدان در همراهی با ویتامین های E , A تاثیر بیشتری بر جای می گذارد ، بنابراین ، توصیه می شود گردو را همراه بادام و اندکی فلفل قرمز میل کنید تا جوش نزنید.

توجه داشته باشید که گوشت ، ماهی ، پیاز ، سیر و دانه های کامل از منابع دیگر سلنیوم به شمار می آیند .

لوبیا ، گوشت مرغ ، ماهی ( مواد غذایی سرشار از روی )

هنوز به درستی مشخص نشده است که چرا میزان کافی روی ، بروز مجدد آکنه ها را متوقف می کند شاید به این دلیل باشد که این مواد معدنی ترشح هورمون هایی را که باعث تحریک آکنه می شود ، کم می کند روی ، هم چنین باعث می شود که بدن راحت تر ویتامین A و مواد مغذی لازم برای سلامت پوست را جذب کند اگر به واقع از آکنه به تنگ آمده اید ، به طور جدی مصرف مواد غذایی ” سفید ” به ویژه آرد تصفیه شده و نانی که از این آرد ها تهیه می شود ، سیب زمینی سرخ کرده و تمام مواد غذایی خیلی شیرین را کاهش دهید .

توجه داشته باشید اشخاص گیاه خواری که هیچ نوع محصولات حیوانی را مصرف نمی کنند باید با نظر متخصص تغذیه مکمل های روی مصرف کنند.

ماهی آزاد ، تخم کتان ( مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ) 

برخی از متخصصان بر این عقیده اند که اسیدهای چرب امگا 3 که اثر ضد التهابی دارند ، مشکلات آکنه را کاهش می دهند ماهی های چربی مثل ماهی آزاد ، ساردین ، تخم کتان و گردو سرشار از این اسیدهای چربند ، بنابراین ، توصیه می کنیم هفته ای دو وعده ماهی چرب میل کنید ، هم چنین می توانید روغن کتان را به سالاد هایتان اضافه کنید یا اینکه غذا هایتان را با تخم کتان میل کنید .

هویج ، سیب زمینی شیرین ، طالبی ، فلفل قرمز ( مواد غذایی سرشار از بتا کاروتن ) 

بدن انسان بتا کاروتن را که در بیشتر میوه ها و سبزیجات زرد ، نارنجی و قرمز رنگ وجود دارد به ویتامین A تبدیل می کند و این ویتامین تاثیر سلنیوم را بر پوست چند برابر می کند ، بنابراین برای پیشگیری از پیدایش جوش ، از مصرف میوه و سبزیجات قرمز یا زرد رنگ غافل نشوید .

میوه و سبزیجات

محققان دریافته اند که در جزایر کیتاوان در گینه نو تقریبا هیچ کس از آکنه رنج نمی برد آن ها پس از بررسی مواد غذایی مردمان این ناحیه دریافتند که رژیم غذایی آن ها سرشار از میوه و سبزیجات است و در این میان سهم اندکی به مواد غذایی تصفیه شده از قبیل شکر و آرد که می تواند میزان ترشح هورمون ها را بیشتر کند ، داده شده است ، بنابراین ، برای پیشگیری از پیدایش آکنه و جوش ، میوه و سبزیجات تازه فراوان میل کنید .

پرتقال ، گوجه فرنگی ، طالبی ( مواد غذایی سرشار از ویتامین C ) 

این میوه ها و سبزی های سرشار از ویتامین ب ، آکنه ها را درمان نخواهد کرد ، اما ویتامین C غشا سلول ها را تقویت می کند و از این رو باعث پیشگیری از ایجاد جای زخم هایی می شود که نتیجه این ضایعات است ، از این رو میزان ویتامین C بدنتان را افزایش دهید تا پوستی زیبا داشته باشید .

بادام ، تخم مرغ ، سبزیجات برگ سبز ( مواد غذایی سرشار از ویتامین E )

ویتامین E ، درمان ضایعات و جای زخم ناشی از آکنه را تسهیل می کند این آنتی اکسیدان موثر در روغن های گیاهی تصفیه شده ، میوه های صدفی ( گردو و بادام ) و دانه های کامل به وفور یافت می شود .

 

وبسایت آموزش آسان را بخاطر بسپارید 🙂

منبع : تله تکست شبکه سه سبما

x

این مطلب را نیز بخوانید

آموزش روتوش عکس با برنامه کم حجم (کلیپ)

قبل از خرید حتما مطالعه کنید این آموزش با گوشی قابل استفاده نیست و برنامه ...