قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب تفریحی وردپرس
شنبه ۱۳۹۷/۰۲/۱

آرایش و زیبایی

سرگرمی

نقش تغذیه در کاهش فشار خون چیست؟

نقش تغذیه در کاهش فشار خون

نقش تغذیه در کاهش فشار خون

با توجه به خطرهایی که پرفشاری خون در بعضی از اعضای بدن ( به خصوص مغز ، قلب

چشم ها ، کلیه ها و . . . ) به وجود می آورد ، لزوم پیشگیری و تشخیص به موقع این

بیماری ، موضوعی کاملا محرز است .

فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پیش می رود و به کلیه و قلب و چشم ها صدمه می زند

که با بهبود کیفیت غذایی برای پیشگیری و درمان پرفشاری خون ، می توان در این زمینه اقدام

کرد .

یکی از عوامل کنترل شدنی پرفشاری خون ، تغذیه است .

نقش تغذیه در کاهش فشار خون:

میزان مواد غذایی نمکی یا نمک سود ( مانند سوسیس ، کالباس ، گوشت های کنسرو شده )

هم چنین نان هایی که به ازای هر ۱۰۰ گرم ، حدود ۱ گرم نمک دارند ، در پرفشاری خون تاثیر دارند .

ادویه های معطر و چربی های حیوانی و گیاهی اشباع شده ، به دلیل ماندگاری زیاد باعث ایجاد

ترانس می شود و زمینه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون را بالا می برد و سبب

افزایش در حجم سمت چپ قلب و نیز موجب نارسایی می گردد .

اصولا کاهش میزان دریافتی مواد غذایی ( چربی ها ، نمک و . . . ) و جایگزینی و بهبود کیفی

مواد غذایی در کاهش فشار خون تاثیر زیادی دارد .

همراه با افزایش وزن ، خطر ابتلا به پرفشاری خون نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد

، به خصوص اگر چربی ناشی از زیاده روی در مصرف خوراکی ها باشد ، با کاهش ۱۰ درصدی

وزن ، فشار خون پایین می آید و چربی های خون نرمال می شود ، ولی باید مسئله کاهش

وزن بر مبنای اصول علمی صورت گیرد .

این اقدام را امروز انجام دهید ، بهتر از فرداست .

 

وبسایت آموزش آسان را به خاطر بسپارید 🙂

منبع تله تکست شبکه دو سیما

مطالب تصادفی

آخرین مطالب

مطالب بیشتر