قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب تفریحی وردپرس
یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۳۰

آرایش و زیبایی

سرگرمی

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟ کلسیم را عموما می شناسید و می دانید که در استخوان ها وجود دارد و کمبود آن موجب پوکی استخوان می شود و اطلاع دارید که کلسیم به میزان فراوان در شیر وجود دارد ، پس چرا زنان میان سال و مسن ما با وجود اطلاع از این مساله مبتلا به پوکی استخوان می شوند ؟ این حقیقت نشان می دهد که باید بیشتر در مورد کلسیم بدانیم و منابع دیگر آن را بهتر بشناسیم.

کلسیم ، فراوان ترین مینرال موجود در بدن است ، بدن ما تقریبا یک کیلوگرم کلسیم دارد ، البته در افراد مختلف با استخوان بندی متفاوت ، مسلما این میزان فرق می کند ، بیشتر کلسیم در استخوان ها و دندان ها نشسته است و تنها یک درصد آن در بقیه بدن وجود دارد که همین یک درصد اعمال زیادی انجام می دهد ، مثلا انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود کلسیم است ، احتمالا می دانید که کمبود کلسیم و ویتامین D می تواند به مرور دندان ها را نرم کرده و آنها مستعد پوسیدگی و بیماری های لثه کند بنابراین اگر فرزندتان نمی خواهد یا نمی تواند شیر مصرف کند باید نگران دریافت کلسیم کافی برای ساخت دندان ها و لثه های سالم باشید.

فرزندتان چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

طبق استاندارد جهانی سال ۲۰۱۳ میزان کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف در کودکان یک ساله ( ۵۰۰ میلی گرم در روز ) یا معادل ۲ لیوان شیر ، در کودکان ۴-۸ ساله ( ۸۰۰ میلی گرم در روز ) یا معادل ۳ لیوان شیر و افراد ۱۸ – ۹ ساله ( ۱۳۰۰ میلی گرم در روز ) یا معادل ۴ لیوان شیر در روز است ، بیشتر افراد برای دریافت نیاز روزانه کلسیمشان به لبنیات و شیر تکیه می کنند اما اگر فرزند شما طعم و مزه شیر را دوست نداشته باشد یا حتی به آن حساسیت داشته باشد ، راه های زیادی برای افزایش کلسیم دریافتی وجود دارد.

شکلات داغ به کودک ندهید : پنیر و دیگر محصولات لبنی هم کلسیم دارند ، گاهی اوقات امتناع کودک از خوردن شیر تنها به دلیل طعم و مزه آن است بنابراین می توانید شیر کاکائو یا شیر موز را امتحان کنید یا از دوغی که حاوی کلسیم است ، استفاده کنید.

استفاده از شکلات داغ برای ترغیب کودک به مصرف شیر یک اشتباه بزرگ است ، صرف اینکه کودک دوست ندارد شیر بخورد به این معنا نیست که دیگر محصولات لبنی را هم نمی خورد پنیر ، ماست پودینگ ، برنج هم حاوی کلسیم هستند در واقع ۳۰۰ گرم پنیر اندازه ۱۶۰۰ گرم شیر کلسیم دارد.

از مکمل ها استفاده کنید : استفاده از مکمل های مخصوص نیز راهی دیگر برای رساندن کلسیم کافی به بچه ی بهانه گیر است که از مصرف شیر طفره می روند ، یک مکمل می تواند به یک فنجان آبمیوه تا ۵۰۰ میلی گرم کلسیم اضافه کند ، البته قبل از استفاده ، حتما به طور دقیق راهنمای روی بسته مکمل را بخوانید.

توجه داشته باشید میزان کلسیم موردنیاز روزانه برای افراد به سن آنها وابسته است و در صورت دریافت کلسیم اضافه ، بدن افراد آن را دفع می کند.

 

وبسایت آموزش آسان را بخاطر بسپارید 🙂

منبع : تله تکست شبکه سه سیما

مطالب تصادفی

آخرین مطالب

مطالب بیشتر